Lüx Kızma Birader Ve Satranç Oyunu 2'li Oyun Seti

Diğer
Son 1 Ürün
Lüx Kızma Birader Ve Satranç Oyunu 2'li Oyun Seti
288,59

ParkToys
10.0
Mağazaya Sor

Ürün Detayları

Bu içerik ParkToys mağazası tarafından hazırlanmıştır.

Lüx Kızma Birader Ve Satranç Oyunu 2'li Oyun Seti

Lüx Kızma Birader oyunu  ve Satranç Oyun Seti

 
ekonomik ve fonksiyonel 1 kutuda 2 oyun birden 
 
hemde kargo bedava!.

  SATRANCIN KURALLARI

Satrancın amacı rakip şahı mat etmektir. Bunun anlamı rakip şahın bulunduğu karenin tehdit altında bulunması ve tehdit altında olmayan bir kareye kaçış ya da tehdidi engelleyecek başka bir hamlesinin olmamasıdır. Bu da rakibin diğer taşlarını alarak onu güçsüz bırakma ilkesine dayanır. Satrançta hızlı gelişim de önemlidir. Hızlı gelişim göstermek için yapılan en önemli adım gambit, yani piyon fedasıdır. Bu, daha fazla taşın merkeze rahatça açılmasına olanak sağlar. Eğer bir oyuncunun şahının bulunduğu kare tehdit altında olmadığı halde bu oyuncunun kalan tek taşı şah ise ve şahının tehdit altında olmayan bir kareye yapabileceği bir hamlesi yoksa oyun pat olur, yani berabere biter. Ayrıca oyun herhangi bir anda oyunculardan birinin yenilgiyi kabul etmesi veya bir oyuncunun beraberlik teklif etmesi ve diğerinin de bunu kabul etmesiyle de sona erebilir.

Oyun sırasında taşları avantajlı yerlere yerleştirerek rakibin hareketini kısıtlamak ve rakibin taşlarını almak yoluyla gücünü azaltmak esastır. Her taş, kurallara göre ulaşabileceği bir karedeki rakip taşın bulunduğu kareye yerleşerek, yerinden ettiği taşı oyun dışı bırakma gücüne sahiptir, buna taş almak denir. Alınan taş oyuna bir daha geri dönemez, ancak bulunduğu hattın son karesine varan bir piyon, oyun haricinde bulunsun bulunmasın, arzu edilen piyondan değerli, şahtan değersiz başka bir taşla değiştirilebilir.

Oyunun başında satranç tahtası üzerinde toplam 32 taş bulunmaktadır. Bunların 16%27sı beyaz (veya açık renk), 16%27sı da siyahtır (veya koyu renk). Oyuncuların her birinin 16 satranç taşı vardır:

  • Sekiz figür
  • Şah
  • Subaylar
  • Ağır Taşlar: Vezir ve iki Kale
  • Hafif Taşlar: iki At ve iki Fil
  • Sekiz Piyon

 
Satranç tahtası, oyuncular arasına oyuncu perspektifinden bakıldığında sağ alttaki kare beyaz olacak şekilde yerleştirilir. Sondan bir önceki sırada piyonlar yer alır. Son sıraya da figürler yer alır.

Figürlerin sırası beyaz için soldan sağa, (siyah için ters yönde) şöyledir: Kale, at, fil, vezir, şah, fil, at ve kaledir. Vezir, bu arada her iki tarafta oyunculara verilen rengin rengini taşıyan kare üzerindedir.

 Oyuna beyaz başlar ve oyuncular sırayla bir taşla oynarlar. Böyle iki kişinin arka arkaya birer kere satranç taşlarından birin hareket ettirmelerine hamle denir. Satrançta hamle sırası geldiğinde sıra gelen oyuncunun oynama zorunluluğu vardır

 Bir karede en fazla bir taş durabilir. Taş, o alanda durduğu sürece bütün diğer taşlar için o kareyi kendi taşları için bloke eder. Karşı tarafın taşları için bu böyle değildir. Bir taşın gitmek istediği hedef karesinde rakibin bir taşı durmaktaysa bu taş, kendi taşını o alana koymak isteyen oyuncu tarafından önce tahtadan uzaklaştırılır, sonra böylece boşalmış olan bu alana kendi taşını koyar. Buna satrançta karşı tarafın taşını almak denir.

 Bir satranç taşı öbür hamlede vurulabilecek konumdaysa bu taş tehdit altındadır. Eğer akabindeki yarı hamlede onu alan taşı da almak mümkünse bu taş korunmuştur.

Şahlardan biri bir hamleyle tehdit altına girerse bu durumu oluşturan oyuncu, karşı tarafa ‘Şah’ diyerek ikaz eder. Eskiden karşı tarafı ikaz mecburiyeti varsa da bugünkü turnuvalarda artık bu alışılagelmiş değildir ve FİDE kurallarında bulunmamaktadır. Şah verilince karşı tarafın tedbir alması gerekmektedir. Oyunun hedefi, öyle bir pozisyon oluşturmaktır ki bu pozisyonda karşı tarafa şah verilmiş olsun ve o şahı korumak mümkün olmasın (şah mat).

Hamleler

Satranç taşları sadece bazı kurallar çerçevesinde yürütülebilir.

 Taşlar prensip olarak birbirinin üzerinden atlayamaz. Bunun iki istisnası vardır. İlki at, ikincisi ise Rok’tur. Oyuncular kendi taşlarıyla işgal edilmemiş alanlarda ya da düşmanın bir taşının bulunduğu bir kareye kadar hareket edebilirler. İkinci durumda oyuncu önce orada karşı tarafın taşını alıp tahtadan uzaklaştırır, sonra da boşalan alana kendi taşını yerleştirir.

Eğer bir şah, karşı tarafın bir satranç taşı tarafından tehdit edilirse bu şah, şah tehdidi altındadır. Böyle bir şah tehdidini dikkate almamak yasaktır. Oyuncu, bu durumda ya şah veren taşı almak, başka bir taşı şah veren düşman taşıyla şahı arasına getirmek (at şah verince mümkün değildir) ya da şahını tehdit altında olmayan bir alana çekmekle yükümlüdür. Şah verilmiş bir şahın kendini rok yaparak kurtarması yasaktır.

Şah

Şah, her yönde bir kare gidebilir. Her iki şahlar, birbirlerini tehdit edecekleri ve şahın da tehdit edilmiş bir kareye gitmesinin yasak olmasından dolayı hiçbir zaman yan yana duramazlar.

Rok, satrançta bir yarı hamlede iki taşın, yani şah ve kalenin hareket etmesine izin verilen tek hamle çeşididir. Rok yapılabilmesi için her iki taşın daha önce hareket etmemiş olması gerekir. Şah, rok yapacağı taraftaki kaleye doğru iki kare gider ve o kale de şahın üzerinden geçerek şahın üzerinden geçtiği karede yer alır.

Vezir

Vezir, her yöndeki her boş kareye (çapraz, yatay ya da dikey olarak) başka taşların üzerinden atlamamak şartıyla gidebilir. Dolayısıyla kendinde bir kale ve filin özelliklerini toplamaktadır. Böylece vezir çok hareketli bir taştır. Vezir, benzer pozisyonlarda duran iki kale kadar kuvvetlidir.


Kale

Kale, satrançtaki ikinci kuvvetli taştır. Bir kale, satır ve sütunlarda her tarafa doğru istediği kadar gidebilirse de başka taşların üzerinden atlamasına izin yoktur. Tek istisna roktur. Burada aynı yarı hamlede şahla kale hareket eder, dolayısıyla bir yarı hamlede iki taşın oynayabileceği tek hamle budur. Kalenin uzanabileceği kareler, ancak satranç tahtasının kenarlarınca sınırlanır. Tahtanın her karesine erişebilmektedir. Sadece kale ve şahla karşı tarafın şahını mat etmek mümkündür. Diğer bakımlardan eşit şartlarda kale, bu yüzden bir at ya da filden hatırı sayılır ölçüde daha kuvvetlidir. Fakat roktan önce pek hareket etme imkanı olmadığından oyunun başında pek etkili değildir. Çok kuvvetli olmasına rağmen bir kale, bir at ve bir filin toplamından biraz daha zayıftır. Kale gibi bir taşla at veya fil arasındaki değer farkına kalite denir. Bir kaleyi bir at ya da fil feda ederek almaya kalite artışı, bile bile başka bir menfaat için daha kıymetli bir taşı vermeye kalite fedası denir.

At veya file karşın kale, satranç tahtasındaki pozisyonundan bağımsız olarak boş bir tahtada hep 14 kareyi tehdit eder.

Fil

Partinin başlangıcında her iki tarafın beyaz ve siyah alanlarda giden birer fili vardır. Bunlara vezir tarafı fil ve şah tarafı fil de denmektedir. Filler, üzerinde durdukları renkteki çaprazlar üzerinde istedikleri kadar hareket ederler. Başka satranç taşları üzerinden atlamalarına izin yoktur. Filler, genelde çok sayıda kareyi tehdit ederek merkezi kontrol ederlerse etkilidirler.

At

At iki düz bir çapraz, sembolik olarak "L" şeklinde gider. Atın en dikkat çekici özelliği taşların üzerinden atlayabilmesidir. Başlangıç pozisyonu kalelerin hemen yanıdır. At aynı zamanda ortadaki 4 karede çok fazla güç kazanır.

Piyon

Her oyuncu partinin başında sekiz piyona sahiptir. Bunlar, diğer taşların önünde bir duvar oluştururlar. Sınırlı hareket imkanından dolayı piyon, satrancın en zayıf taşıdır. Diğer taşlar gibi geriye doğru hareket edemez. Fakat parti sürdükçe piyonların karşı tarafın en son sırasına erişerek kral hariç daha değerli bir taşa dönüşebileceğinden önemi gitgide artmaktadır.

Başlangıç pozisyonunda piyon, önündeki alanların boş olması şartıyla bir veya iki kare gidebilir. Piyon başlangıç pozisyonunda değilse (2.-7. sıra) her hamlede (bir düşman taşını almadığı sürece) üzerinde bulunduğu sütunda sadece bir kare ilerleyebilir. Piyon çapraz olarak düşman taşını alır. Böylece normal hareketiyle bir taşı alırken yaptığı harekete farklı olan satranç tek taştır. Piyon, hareket ettiği zaman ancak ilerleyebilir. Böylece daha önce durduğu alana dönemeyen tek satranç taşıdır.

Bir piyon karşı tarafın en dipteki satırına geldiğinde (beyaz piyon için 8., siyah piyon için 1. satır) bu yarı hamlenin bir parçası olarak kendi renginde bir vezir, kale, fil ya da ata dönüştürülmek zorundadır. Bu dönüşüm vezirden başka bir taşa olmuşsa değer kaybı olan bir dönüşümdür. Piyon oyundan çıkarılıp bu kareye yeni taş konur. Yeni taşın özellikleri hemen etkisini gösterir ve hemen şah mata götürebilir. Dönüşüm, bu taşın oyun esnasında önceden alınmış olup olmamasına bağlı değildir. Dolayısıyla bir oyuncu dönüşümle aynı taştan başlangıç pozisyonunda olduğundan daha fazlasına sahip olabilir. Genelde dönüşüm veziredir. Bazı maçlarda bir vezir yerine tahtaya ters bir kalenin konması, turnuvalarda kurallara aykırıdır. Gerekirse başka oyun taşlarından bir vezir alınması gerekmektedir. Satranç literatüründe taşların değerini sözde piyon birimiyle ölçülmesi yaygındır. Buna göre bir piyonun değeri bir piyon birimi olarak tanımlanır.

Piyonlar şu şartlarda kuvvetlidirler:

  • Hareketli olup özellikle aynı sütunda karşı tarafın piyonlarıyla önlenmeyip bunun yanındaki sütunlarda düşman piyonlarınca alınma tehlikesi olmadığında.
  • Grup olarak hareket edip karşı tarafın bir taşını kovalayıp birbirlerini koruduklarında (piyon çift veya piyon zinciri).
  • Çok ilerlemiş olup dönüşüm potansiyeli yüksek olduğunda

Terfi
Terfi, satranç tahtasının karşı kenarına (son sıraya) ulaşan piyonların arzu edilen bir taşa (vezir, kale, at veya fil) dönüşmesidir. Yaygın olarak yanlış bilinen bir kural piyonların sadece kaybedilmiş (eksik) taşlara dönüşebileceğidir. Teoride bir oyuncu 9 vezire sahip olabilir.

Notasyon

Satrançta taşların konumları ve hamleleri genellikle cebirle gösterilir. Satranç tahtasında düşey sütunlarda birer harf (a, b, c, d, e, f, g, h) ve yatay sütunlara birer sayı (1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ) ile gösterilir.

İstisnalar

Geçerken alma

Bir Piyon, tehdit ettiği bir karenin üzerinden, ilk diziliş durumundan 2 kare ilerleyerek geçen rakip piyonu sanki tek kare ilerlemiş gibi alabilir. Ancak bu hakkını hamle sırası kendine geldiğinde hemen kullanmalıdır yoksa ilerleyen hamlelerde söz konusu rakip piyonu geçerken alma hakkını kaybeder. Buna geçerken alma (en passant) denir.


Kızma Birader

Kızma birader oyunu en az 2 kişi ile en çok 4 kişi ile oynanır. Her oyuncunun 4 adet piyonu vardır. Siyah, kırmızı, yeşil ve sarı renkteki piyon takımlarından herkes dilediği rengi seçer. Kızma birader oyununda saat yönünde ilerlenir. Oyuncular hangi rengi seçtiyse o rengin olduğu köşeye (kaleye) 4 adet piyonunu koyar. Oyunda amaç, bu 4 tane hapsedilmiş piyonu oyun tahtasının ortasında bulunan kendi renk grubuna kaçırmaktır. Sırayla olmak üzere her oyuncu tek tek zar atar.

Oyunun başlangıç aşamasında, zarla 6 atan kişi 1 piyonunu dışarı çıkarır ve ondan sonra zarla attığı her sayıyla saat yönünde ilerler. Oyuncu oyuncunun piyonuna denk gelirse alttakinin piyonu tekrar başladığı köşeye hapsedilir. Oradan tekrar çıkabilmesi için zarla 6 atması gerekir. Bu oyunda rakibin piyonlarını mümkün olduğu kadar yakalayıp başlangıç yerine geri gönderin. Oyun sırasında piyonlarınızı rakip piyonlara yakalanmadan oyun tahtasının ortasında bulunan güvenli noktaya (hedef noktaya) ulaştırın. Oyuncu, kendi renk grubunda güvenli noktaya girdiğinde rakip piyonlar o piyona bir şey yapamazlar. Zaten oyunun amacı da kalede bulunan tüm piyonları bu güvenli noktaya ulaştırmaktır.

Kızma Birader Oyununun Oynanışı

Almanca ismi Mensch Aergere Dich Nicht olan Kızma Birader oyununa 4 taşın hepsi kale alanında başlar. Kızma Birader oyuncuları her tura zar atışıyla başlar. Eğer 6 gelirse, oyuncunun tekrar zar atma hakkı olur; zarları tekrar atar ve hamle yapmak için seçilen taş kullanılır. Başlama pozisyonuna taş çıkarabilmek için mutlaka 6 atılmalıdır, aksi halde zarla 6 gelene kadar kale alanından çıkılamaz. Zar ile 6 atana kadar beklemek zorunda kalırsınız. Aynı anda birden fazla taş (piyon) ile oyun oynanabilir. Bunun için zarla 6 atıldığında oyuncu isterse kaleden piyon çıkarabilir. Eğer oyuncunun bir yol üzerinde birden fazla taşı bulunuyorsa hangi taş ile devam edeceğine karar vermekte özgürdür. Kızma Birader oyununda oyuncunun hamlesi rakibinin taşının bulunduğu yere geliyorsa, o taş ele geçirilmiş olur ve tekrar kendi kalesine geri dönmek zorunda kalır. O kadar yolu ilerledikten sonra tekrar en baştan başlamak gerçekten çok sinir bozucudur. Oyunun adı da zaten bu sinir bozucu duruma düşmekten gelir. Kızma Birader oyununda aynı renkteki taşlar birbirlerinin bulunduğu yuvarlağa asla gidemezler. Kızma Birader oyununda gelen zarla geçerli bir hamle yapılamıyorsa oyuncu mecburen pas geçer.

Kalede bulunan 4 piyonun hepsini dikdörtgen alanda yani güvenli noktada (hedef noktada) biriktiren oyuncu oyunun galibi olur.

 

 

 

 

 

ÜCRETSİZ KARGO

 

* Mesai günleri  AYNI GÜN ÜCRETSİZ kargolanmak da olup olası bir aksaklığa karşı iki gün olarak seçilmiştir. 

* Siparişleriniz de oluşan renk tercihleri veya stok durumunda oluşan sıkıntılarda siparişleriniz ile ilgili ürün gönderilmeden irtibata geçilir. sorunsuz olarak kargoya teslim edilen siparişleriniz içinde ayrıca bilgi verilmektedir.

* Verilen siparişlerin kargo durumunu platform üzerinden takip edebilir, soru ve sorunlarınız için firmamızla iletişime geçebilirsiniz.

* Tüm ürünlerimiz %100 Orijinal, Lisanslı ve adınıza faturalı olarak gönderilmektedir.

* İade/değişim işlemlerinizde satın aldığınız ürüne ait orijinal kutusu/ambalajı zarar görmemiş halde, faturası ile birlikte anlaşmalı kargo koduyla ücretsiz olarak tarafımıza göndermeniz gerekmektedir.

* Sunmuş olduğumuz hizmet kalitemizi artırmak adına, satın almış olduğunuz ürünler ve firmamız hakkındaki kıymetli yorumlarınıza önem verdiğimizi belirtiriz.

Ürün Özellikleri

Ürün Değerlendirmeleri

Bu ürünle ilgili henüz yorum ve değerlendirme yapılmamış

Diğer Mağazalar 0 mağaza listeleniyor

Bu ürün için başka satıcı bulunamadı.

Teslimat Bilgileri

KARGO ÜCRETİ

Ücretsiz Kargo

ŞEHİR

Ankara

GÖNDERİM SÜRESİ

En geç 16 Mayıs Perşembe

İade Bilgileri
n11’den satın aldığınız ürünler için cayma hakkınızı kullanabilirsiniz.*

İade
talebini oluştur

Ürünü mağazaya
gönder

Mağaza iadeni
onaylasın

Paran kartına
iade edilsin

n11
  • n11’den satın aldığınız ürünler için cayma hakkınızı kullanabilirsiniz.*
  • Ürünle ilgili bilgi almak için Mağazaya Soru Sor alanından mağazayla iletişime geçebilirsiniz.
  • Ürünü iade edebilirsiniz. İade sürecini görmek için tıklayınız.
  • Ürünü mağazaya ücretsiz göndermek için mağazanın anlaşmalı kargo firmasını tercih ediniz.

*Cayma Hakkı Kullanımı ve İade Şartları, 6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği hükümlerine tabidir.

Taksit Seçenekleri

Bireysel Kredi Kartları

Ticari Kredi Kartları